قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

نامه لاریجانی به مقام‌معظم رهبری درباره موازی‌کاری شورای‌.......

عباسپور در گفت‌وگو به ایلنا خبرداد:
نامه لاریجانی به مقام‌معظم رهبری درباره موازی‌کاری شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با مجلس


طبق قانون، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند قانونگذاری کند، بلکه تنها قادر به سیاستگذاری است که در این مورد ازمقام‌معظم رهبری کسب تکلیف شد و آنچه نقطه نظر ایشان باشد سرلوحه کار خواهد بود.


 

ایلنا: رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس هفته گذشته نامه‌ای به مقام‌معظم رهبری برای تعیین تکلیف در مورد موازی کاری های وظایف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با مجلس ارسال کرد.

علی عباسپورتهرانی در گفت‌و‌گو با ایلنا، گفت: طبق قانون، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند قانونگذاری کند، بلکه تنها قادر به سیاستگذاری است و این سیاستگذاری پس از بررسی و تصویب در مجلس به صورت قانون درآید که ورود این شورا به بحث قانونگذاری بحث تداخل در قواست و دخالت در وظایف و اختیارات مجلس محسوب می شود که ما آن را درست نمی‌دانیم.

وی تاکید کرد: در این مورد ازمقام‌معظم رهبری کسب تکلیف شد و آنچه نقطه نظر ایشان باشد سرلوحه کار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی عباسپورتهرانی در کسوت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حالی خبر از نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری در باره موازی کاری کاری‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌دهد، که وی نیز پیش نیز با نگارش دو نامه به حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و احمدی‌نژاد رئیس شورای‌عالی انقالاب فرهنگی، از ارسال و بررسی طرح تغییر ساختار آموزشی کشور انتقاد کرده بود.

بر این اساس گفته می‌شود اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد نقطه آغاز فصل جدیدی از ماموریت های شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دولت بود که با واکنش نمایندگان مجلس روبه رو شد. در ادامه ارسال طرح اصلاح ساختار آموزشی که نمایندگان مجلس انتقاداتی به این طرح وارد کردند دیگر طرحی بود که به جای مجلس سر از شورای عالی انقلاب فرهنگی درآورد. با توجه به اینکه معمولاً برآیند نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی نزدیک به دولت است، برخی اقدام دولت را برای ارجاع طرح های خود به شورا، نوعی دور زدن مجلس تعبیر و تلقی می کنند.  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد