قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

از بازداشت چند مدیر نفتی تا تکذیب حصر نزدیکان دولت و...

خبر دادستان تهران؛
دادستانی بر پایه ادله موجود متهمان را تعقیب می‌کند و اساس کار ما به وجود ادله استوار است/ اعلام جرم علیه روزنامه ایران/ پیگیری پرونده ضرب و جرح روحانی تهرانی/ ادعای رحیمی در صورت عدم اثبات، مصداق نشر اکاذیب است / بازداشت چند مدیر نفتی و آزادی با ضمانت/ تکذیب حصر خانگی وابستگان به دولت.

خبر دادستان تهران؛
دادستانی بر پایه ادله موجود متهمان را تعقیب می‌کند و اساس کار ما به وجود ادله استوار است/ اعلام جرم علیه روزنامه ایران/ پیگیری پرونده ضرب و جرح روحانی تهرانی/ ادعای رحیمی در صورت عدم اثبات، مصداق نشر اکاذیب است / بازداشت چند مدیر نفتی و آزادی با ضمانت/ تکذیب حصر خانگی وابستگان به دولت.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه یک (شمیران) در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش های آنان پاسخ داد.

به گزارش «تابناک»، عباس جعفری دولت آبادی به تشریح آخرین پیگیری‌ها در زمینه درج برخی مطالب علیه رئیس قوه قضائیه، فرمانده سپاه و آیت‌الله مصباح یزدی در یکی از روزنامه‌ها و آخرین وضعیت پرونده‌های ضرب و شتم حجت‌الاسلام فروزش، رهاسازی بیماران و بازداشت چند نفر از مدیران نفت پرداخت و شایعه حصر خانگی برخی از افراد وابسته به دولت را تکذیب کرد.

اعلام جرم علیه روزنامه ایران

عباس جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره تهمت و افترای ویژه‌نامه روزنامه ایران به رئیس قوه قضائیه و آیت‌الله مصباح یزدی گفت: روز گذشته علیه این روزنامه اعلام جرم شده، مدیر مسئول احضار شده و باید در جلسه‌ بازپرسی حضور یابد و درباره اتهاماتش توضیح داده و پاسخگوی رفتار خود باشد. اکنون این پرونده به یکی از شعب دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و به آن رسیدگی خواهد شد.

درباره ضرب و جرح روحانی تهرانی

خبرنگار دیگری درباره ضرب و جرح یک روحانی به دلیل امر به معروف و نهی از منکر از دادستان خواستار توضیح شد که وی تصریح کرد: اولا به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که سرعت خبر را فدای دقت خبر نکنند. اصل حادثه تلخ بود به ویژه آنکه جرم به صورت علنی اتفاق افتاده بود؛ بنابراین، اصل حادثه دفاع نشدنی است. پلیس و قوه قضائیه نیز بموقع اقدام کرده و متهمان را دستگیر کردند. امیدواریم این پرونده ظرف ده روز آینده به دادگاه فرستاده شود.

دادستان تهران ادامه داد: البته این پرونده با حواشی‌ نیز همراه بود. باید در انتشار برخی مطالب دقت بیشتری شود. در حادثه دیگری هم که روز پانزدهم اردیبهشت رخ داد، یک روحانی دچار ضرب و جرح شد که این مورد مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر بود و در این پرونده چهار نفر دستگیر شدند؛ البته رسانه‌ها به این موضوع کمتر پرداختند و دیدار ما با این روحانی نیز به علت جبران همین موضوع بود.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌های این دو حادثه‌ گفت: در پرونده اول اساسا روحانی به کسی تعرض نداشته و در حال عبور بوده، دو نفر به این روحانی تعرض می‌کنند و زمانی که این روحانی از آنها علت را جویا می‌شود، ناگهان با یک جسم سخت به وی حمله می‌کنند و چشم چپ او بینایی خود را از دست می‌دهد؛ اما در حادثه دوم حواشی وجود داشته است. اصل حادثه از نظر ما محکوم است اما ربودنی در کار نبوده است.

ادعای رحیمی در صورت اثبات نشدن، مصداق نشر اکاذیب است

خبرنگار دیگری به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور، مبنی بر اینکه رهاسازی بیماران یک توطئه علیه دولت و وزارت بهداشت بوده، اشاره کرد و خواستار توضیح شد که دادستان پاسخ داد: پیش از این نیز گفته‌ام که دادستانی بر پایه ادله موجود متهمان را تعقیب می‌کند. اساس کار ما به وجود ادله استوار است و تحقیقات خود را نیز بر پایه ادله آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: از وزارت بهداشت نیز به واسطه این اظهار نظر مبنی بر توطئه بودن این اقدام دلیل خواستیم. حتی برادر و پسرعموی یکی از بیماران را از شهرستان به تهران آوردیم و سوالاتی درباره چگونگی ورود بیمار به بیمارستان پرسیدیم. پرونده روز گذشته به دادگاه فرستاده شد و تا این لحظه دلیلی مبنی بر وجود توطئه وجود ندارد.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: به مسئولان وزارت بهداشت و کسانی که اینگونه ادعاها را مطرح می‌کنند، توصیه می‌کنم که دلایل ادعای خود را به دادستانی ارایه دهند تا ما پرونده را بر پایه آن ادله مورد بررسی قرار دهیم. تا روز گذشته بر پایه تحقیقات ما این ادعاها صحت نداشت.

در این میان، خبرنگاری پرسید که «آیا ادعاهای معاون اول رئیس‌جمهور می‌تواند مصداق نشر اکاذیب باشد؟» که دادستان پاسخ داد: اگر ثابت نشود، بله. می‌تواند.

بازداشت چند مدیر نفتی

وی در ادامه با اعلام خبر بازداشت چند تن از مدیران نفت گفت: دو هفته پیش، شش نفر از کارکنان نفت که بعضا بازنشسته و شاغل بودند، 48 ساعت بازداشت شدند. دادستانی پس از بررسی‌های لازم آن‌ها را با تودیع ضمانت آزاد کرد.

جعفری دولت‌آبادی یادآور شد: این پرونده‌ بسیار مهمی در ایران است که بعضا جنبه‌های بین‌المللی نیز دارد؛ اما اینکه درباره اتهامات این افراد به سرعت در مطبوعات بحث شود، جای بررسی است. اتهامات این افراد قابل اعلام نیست، ولی اصل خبر بازداشت صحت دارد. این پرونده از پرونده‌های معروف اقتصادی است که جنبه‌ بین‌المللی دارد و افراد دیگری نیز تحت تعقیب هستند.

تکذیب حصر خانگی وابستگان به دولت

خبرنگاری پرسش خود را این‌گونه مطرح کرد که «هفته گذشته شایعاتی در مورد حصر خانگی برخی از افراد وابسته به دولت منتشر شد. آیا این درست است؟» که دادستان پاسخ داد: تکذیب می‌شود.

درباره پرونده بیمه

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر درستی اخبار منتشره درباره بازداشت تعدادی از مسئولان عالی‌رتبه استانداری نیز اظهار کرد: یکسری افراد به دادستانی احضار شدند که پرونده آنها مرتبط با پرونده‌ بیمه است، ولی درباره اعلام اتهامات، معذوریت داریم.

http://www.tabnak.ir/fa/news/17076

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد