قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

کسی خط قرمز تعیین نکند که گوش ما بدهکار نیست

آیت الله آملی لاریجانی:

کسی خط قرمز تعیین نکند که گوش ما بدهکار نیست

http://ilna.ir/uploads/1390-7-8/larijan7np.jpg
رضایتمندی مردم نباشد مشروعیت ومقبولیت نظام از بین می‌رود/مواردی که رییس جمهور با عنوان مفسدان اقتصادی به قوه قضاییه داد یک کار تبلیغاتی و بی‌مستند بود/مردم شاید با فقر و نداری بسازند اما قطعا با ظلم نمی‌توانند بسازند.

  ایلنا: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد با عاملان فساد اقتصادی اخیر که قطعا با کمک‌های برخی افراد صورت گرفته با قدرت برخورد خواهد کرد، گفت: کسی در این رابطه خط قرمز برای ما در دستگاه قضایی تعیین نکند که گوش ما بدهکار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، آیت الله صادق آملی لاریجانی، در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: نظام ما با پیروزی انقلاب اسلامی، حاکمیتی برپا کرد که مبتنی برپا کرد که مبتنی بر ارزش‌های دینی و انسانی بود.

وی افزود: قانون اساسی ما سر تا سر تأکید بر ایمان، دین و ارزش‌های الهی دارد و این نکته‌ای است که امام راحل هم به آن تأکید داشتند.

رئیس قوه قضائیه گفت: همین قانون اساسی ما، حاکمیت را موظف کرده که بر اساس ارزش‌های دینی حکمرانی کند و اکنون هم اگر این نظام بخواهد استوار باشد کما اینکه تا کنون استوار بوده، باید به‌‌ همان آرمان‌ها و ارزش‌ها متکی باشد.

وی گفت: در حال حاضر نظام در یک اقتداری است که با ۳۰سال گذشته آن قابل مقایسه نیست، به گونه‌ای که در چند ماه گذشته تأثیر این انقلاب را در کشور‌ها دیده‌ایم.

آملی لاریجانی گفت: اگر بخواهیم این انقلاب و نظام باقی بماند باید اصول و آرمان‌هایی که مردم برای آن انقلاب کردند زنده بماند.

وی افزود: اخلاص، ایمان، و مجاهده در راه خداوند را هر‌گاه فراموش کردیم به اقتدار نظام خویش خدشه وارد کرده‌ایم.

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید هیچ‌گاه فراموش کنیم که در دروه اصلاحات چه بلایی بر سر این ارزش‌های انقلاب آوردند به گونه‌ای که برخی خجالت می‌کشیدند از دفاع مقدس و ارزش‌های آن دفاع کنند. ما متأسفیم که این برهه از انقلاب این مسئله پیش آمد و البته این مسئله ممکن است دوباره پیش بیاید.

وی خاطرنشان کرد: محور و چیزی که راه را نشان می‌دهد امامت و ولایت است و نباید آن را فراموش کرد.

آملی لاریجانی گفت: بر اساس تعلیمات دینی و نص قانون اساسی اعتقاد به ولایت فقیه داریم و اکنون هم باید آن را در مجرای نظام فعلیت بخشیم.

وی با بیان اینکه احدی از فق‌ها در اصل ولایت فقیه تردیدی ندارد، گفت: تنها اختلاف برخی از فق‌ها با هم در مطلقه بودن ولایت فقیه است اما در عین حال عده زیادی از فق‌ها تصریح می‌کنند که حکومت بدون اذن فقیه مشروعیت ندارد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط فعلی جامعه گفت: کسانی که در مقام تضعیف ولایت فقیه به لحاظ عملی و نظری گام بر می‌دارند قطعا نظام و قانون اساسی را قبول ندارند چون برخلاف آن حرکت می‌کنند.

وی گفت: همه باید توجه کنند که این برای ما قابل قبول نیست که اصلی از اصول قانون اساسی ما و برای مثال امر به معروف و نهی از منکر که شرع هم بر آن تأکید کرده مخدوش شد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه مسئولین باید جلوی انحرافات را بگیرند، گفت: نباید نظامی که به این هزینه گران بنا شده، تخریب شود.

وی تأکید کرد: استحکام نظام به رضایتمندی مردمی است که خودشان به استحکام این نظام کمر همت بستند.

رئیس دستگاه قضاء خاطرنشان کرد: اگر رضایتمندی مردم نباشد مشروعیت و مقبولیت نظام از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مسئولین سه قوه باید رضایتمندی مردم را در نظر بگیرند، گفت: انتظارات مردم از قوه قضائیه دارای بخش‌های زیادی است که بسیاری از آن‌ها به حق است و برای مثال اینکه انتظار دارند اگر ظلمی به آن‌ها شده توسط دستگاه قضائی آن ظلم جبران شود و این انتظار قابل قبولی است.

آملی لاریجانی گفت: امیدواریم با برنامه‌های صحیح به حد مطلوب برسیم.

وی گفت: ما هر بار که برخورد با قضات متخلف صورت می‌گیرد به حرمت دستگاه قضایی اسامی آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم. اما کارمان را می‌کنیم.

رئیس دستگاه قضایی گفت: امنیت اجتماعی و اقتصادی که جزو وظایف دستگاه قضایی و از انتظارات به حق مردم است که باید نسبت به اجرای کامل آن همیشه توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عزم مسئولان دستگاه قضیی برای ایجاد امنیت، همیشه جزم است، خاطرنشان کرد: برخوردهای قوه قضائیه در مدت اخیر برخوردهای درست و قاطعی بوده است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه دستگاه قضائی هیچ‌گاه برای برخورد با متخلفان و مجرمان بنای کار تبلیغاتی نداشته است، گفت: لیست اخیری که ریاست محترم جمهوری با عنوان مفسدان اقتصادی به قوه قضاییه دادند یک کار تبلیغاتی بود، چرا که آن ۳۰۰نفر از قبل، در قوه قضاییه پرونده داشتند و حتی برخی از آن‌ها مدتی است که محکوم هم شده‌اند و برخی هم پرونده‌‌هایشان در حال پیگیری است.

وی افزود: ‌ انتظار ما از دستگاه قضایی این نیست که لیستی که بعد از چند سال کار تبلیغاتی به ما اعلام شده به صورتی باشد که بسیاری از پرونده‌های آن مختومه باشد.

رئیس قوه قضائیه افزود: مواردی که گفته شده بی‌مستند است چرا که ما بسیاری از موارد مطرح شده را بررسی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخورد با مفاسد اقتصادی نباید شعاری برخورد کنیم و قوه قضائیه قطعا این گونه عمل نمی‌کند.

آملی لاریجانی با اشاره به اختلاس اخیر صورت گرفته در کشور گفت: پرونده فساد اقتصادی اخیر کشور، از تاریخ ۱۵مردادماه سال جاری در دستگاه قضایی در جریان است.

وی با تشکر از مسئولان قضایی در اهواز اضافه کرد: این پرونده، پرونده پیچیده‌ای است که فردی با استفاده از رانت‌های دولتی و غیر دولتی، توانسته ۳۹شرکت تأسیس و با ال سی‌هایی که گرفته این اختلاس بزرگ را انجام دهد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این اختلاس، یک فساد اقتصادی کلان است که در حال حاضر هم آن را پیگیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این فساد خود به خود پدید نمی‌آید و قطعا تا کمک‌هایی نباشد نمی‌شود این اتفاق بیافتد.

آملی لاریجانی، گفت: چطور می‌شود که یک نفر برای ۲میلیون تومان وام باید راه سختی را طی کند و به دنبال این ضامن و آن ضامن باشد اما یک نفر با استفاده از ۳۹شرکت و ال سی‌هایی که گرفته میلیارد‌ها تومان وام بگیرد که قطعا این طبیعی نیست.

وی تصریح کرد: ‌ برخورد ما در این پرونده قاطع خواهد بود و تمام کسانی که کمک به این اختلاس کرده‌اند نیز شاهد برخورد دستگاه قضایی خواهند بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: کسی خط قرمز برای ما در دستگاه قضایی تعیین نکند که گوش ما بدهکار نیست و با هر کسی که در این پرونده دست داشته باشد برخورد خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: ‌قطعا تخریب‌ها نسبت به دستگاه قضایی از همین حالا شروع می‌شود ولی این پرونده فساد اقتصادی بزرگ چیزی نیست که ما از آن بگذریم چرا که در غیر این صورت کل نظام زیر سؤال خواهد رفت.

آملی لاریجانی گفت: مردم برخورد با عاملان اختلاس اخیر را مطالبه می‌کنند و ما هم در پیگیری آن کوتاه نمی‌آییم.

وی خاطرنشان کرد: مردم شاید با فقر و نداری بسازند اما قطعا با ظلم نمی‌توانند بسازند.

رئیس قوه قضاییه گفت: قطعا اگر مردم در این پرونده برخورد دستگاه قضایی با متخلفان را ببینند در ‌‌نهایت به اقتدار نظام خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه سرپوش گذاشتن بر فساد اقتصادی اخیر قدرت نیست، گفت: نظام قطعا قدرت برخورد با فساد اقتصادی اخیر را دارد و با هرکسی که در این پرونده دست داشته برخورد می‌کند.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: ‌ برای اینکه این پرونده سر و سامان پیدا کند باید از اظهار نظرهای بیهوده خود داری کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از برخی خدمات دولت و به ویژه در اجرایی کردن هدفمندی یارانه‌ها تشکر کرد ولی در عین حال خاطر نشان کرد: گران کردن حامل‌های انرژی، بار سنگینی را بر دوش کارخانه‌ها و مردم گذاشته که البته دیده نشده برای رفع این مشکلات مردم کاری شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی از کارخانه‌ها به همین دلایل در حال تعطیلی هستند، گفت: بحث تعطیلی کارخانه، فقط تعطیلی کارخانه یا کار کارخانه دار نیست، بلکه بعد از آن بیکاری در جامعه ایجاد می‌شود.

وی در پایان سخنان خود همه مسئولان اجرایی کشور را به وحدت و انسجام بیشتر برای خدمت به مردم دعوت کرد و گفت: هر کجا که انسجام بیشتر باشد خدمات بهتری به مردم عرضه خواهد شد و در این صورت مردم راضی ترند.

http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=210368
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد