قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

سالشمار زندگی علی شریعتی

سالشمار زندگی علی شریعتی

 

زندگی من، مجموعاً، عبارت است از چندین برنامه‌ی پنج‌ساله. همیشه کاری را شروع می‌کرده‌ام و به اوج می‌رسانده‌ام و آخر پنج سال درهم می‌ریخته؛ هر بار از سر: از اول نوجوانی تا ۲۸ مرداد ۳۲ و سقوط دکتر مصدق و آغاز دیکتاتوری، پنج سال. از این دوره تا تشکیل نهضت مقاومت ملی مخفی، که از ۱۳۳۷ به هم خورد و دستگیر شدیم، پنج سال. از ۳۸ تا ۴۳، در اروپا پنج سال. از ۴۳ تا ۴۸، دوره‌ی خاص آوارگی و زندان و مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی دانشکده، پنج سال.  دوره‌ی کنفرانس‌های دانشگاه‌ها و ارشاد، پنج سال، تا ۵۱. پس از آن، زندان و خانه‌نشینی و خفقان پنج سال. (با مخاطب‌های آشنا، مجموعه‌ی آثار ۱، ص ۲۶۲)

 

ادامه مطلب ...

مصاحبه اختصاصی سردبیر حقیقت با دکتر حسین کنعانی مقدم

سید احمد خمینی به روایت دکتر حسین کنعانی مقدم


دکتر کنعانی مقدم عضو شورای عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   در اوایل دفاع مقدس بود.

دکتر کنعانی مقدم در زمان انقلاب مراودت خوبی با حضرت امام و حاج سید احمد آقای خمینی داشت.

او مهمترین دغدغه حاج سید احمد آقارا انحراف نسل اینده از خط امام می دانست


ادامه مطلب ...

انتقاد تند سیدضیاء هاشمی از جشن منتقدان سینما؛

انتقاد تند سیدضیاء هاشمی از جشن منتقدان سینما؛
به شمقدری فحش می‌دهند اما با افتخار از رئیس دفتر دولت بها می‌ستانند

خبرگزاری فارس: سیدضیاء هاشمی نوشت: حال‌شان خوب نیست به معاونت سینمایی دولتی فحش می‌دهند اما با افتخار به دیدن رئیس دفتر دولت می‌روند و بها می‌ستانند و جشن می‌فروشند. بعد رئیس جشن‌فروشان می‌گوید هرکس فیلم بسازد به من فحش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

از بازداشت چند مدیر نفتی تا تکذیب حصر نزدیکان دولت و...

خبر دادستان تهران؛
دادستانی بر پایه ادله موجود متهمان را تعقیب می‌کند و اساس کار ما به وجود ادله استوار است/ اعلام جرم علیه روزنامه ایران/ پیگیری پرونده ضرب و جرح روحانی تهرانی/ ادعای رحیمی در صورت عدم اثبات، مصداق نشر اکاذیب است / بازداشت چند مدیر نفتی و آزادی با ضمانت/ تکذیب حصر خانگی وابستگان به دولت.

ادامه مطلب ...

تعدادی از اطرافیان رئیس‌جمهور دستگیر شده‌اند ولی...+تکمیلی

محسنی اژه ای در نشست خبری:
برخورد با کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی و بی‌اساس به اختلافات میان قوا دامن می‌زنند/ ارجاع برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه از طرف هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90/ پرونده مدیران سابق ایران خودرو/ پیگیری پرونده فائزه هاشمی/ پیگیری قضایی هتاکی روزنامه ایران/ تمرکز دادستانی ها بر جرائم محیط زیستی/ لیست مفسدان اقتصادی رئیس جمهور همان 250 نفر است/ تائید گفته‌های احمد توکلی/ پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران و ماجرای خمینی شهر/ حمایت دستگاه قضا از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی.

ادامه مطلب ...