قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

مدیرعامل خانه سینما: به کل ماجرا مشکوکم/ ازمجلس گله مندیم

مدیرعامل خانه سینما: به کل ماجرا مشکوکم/ ازمجلس گله مندیم

مدیرعامل خانه سینما ضمن گلایه از مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم نظارت بر عملکرد صحیح دولت در زمینه حمایت از اصناف بااشاره به نامه انحلال خانه سینما از سوی وزارت ارشاد گفت: به کل این ماجرا مشکوکم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه روز گذشته نامه‌ای از سوی وزارت ارشاد مبنی‌بر انحلال خانه سینما و لزوم تخلیه ساختمان مرکزی این نهاد ظرف 48 ساعت روی خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد، مدیرعامل خانه سینما صبح امروز در نشستی فوق‌العاده میزبان اهالی رسانه شد.

محمد مهدی عسگرپور؛ مدیرعامل خانه سینما در این نشست ضمن تأکید بر وظایف مصرح دولت در برنامه 5 ساله چهارم در زمینه حمایت از اصناف گفت: استقرار نظام صنفی در مدیریت فرهنگی، تأسیس صندوق بیمه بیکاری و نیز تصویب طرح امنیت شغلی از وظایف قطعی دولت در این برنامه بوده‌ که هیچ یک تا به امروز اجرایی نشده‌است.
 
عسگرپور افزود: ما در این زمینه از مجلس گله‌مندیم. چرا که روی چنین مواردی نظارت لازم را نداشته و درباره عملکرد دولت در این زمینه به مردم گزارش نداده‌اند.

مدیرعامل خانه سینما در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان سینمایی در مواجهه با خانه سینما تصریح کرد: ما دیگر در این زمینه نگران شأن و جایگاه مسئولان دولتی نیستیم چراکه به نظر می‌رسد خودشان هم در این زمینه نگرانی ندارند.
 
وی افزود: این که امروز بخواهیم در دل دولت صنف تشکیل دهیم قطعاً طرحی از پیش شکست‌خورده است چرا که عملکرد اینگونه در حوزه اصناف در هیچ دولتی امکان‌پذیر نیست.
 
عسگرپور در ادامه به تحولات هفته اخیر در زمینه اختلافات معاونت سینمایی و خانه سینما اشاره کرد و گفت: من به کل این ماجرا مشکوکم چرا که ما از همان ابتدای کلید خوردن بحران و اعلام شکایت وزارت ارشاد از خانه سنیما، رسماً اعلام کردیم که به قانون تمکین خواهیم کرد و در انتظار رأی دادگاه خواهیم ماند. با وجود این موضع روشن اما دوستان ارشاد بصورت عجولانه در طول هفته گذشته چنین رفتاری از خود بروز دادند که کاملاً  شک‌برانگیز است. وی افزود: به‌ویژه که در این زمینه شاهد احکام و اظهاراتی ضدونقیض از سوی مسئولان ارشاد بوده‌ایم که گاه با هم در تعارض هم بوده‌اند.
 
فرهاد توحیدی رئیس هیأت مدیره خانه سینما هم که در این نشست عسگرپور را همراهی می‌کرد پیش از اظهارات عسگرپور به بهانه ارائه گزارشی از آنچه میان ارشاد و خانه سنیما گذشته است گفت: مشکل فعلی ارشاد با خانه سنیما ناظر بر تغییرات اساسنامه فعلی است که در تاریخ 20 خرداد 87 مصوت و در زمان دولت دهم به ثبت شرکتی نیز رسیده‌است.
 
وی افزود: دو بندی که ارشاد از این اساسنامه مورد ایراد دانسته‌است یکی حذف قید موافقت شورای فرهنگ عمومی و دیگری حذف امکان نظارت ملی ناظر وزارت ارشاد بر امور مالی خانه سینما است. اما این ایراد در حالی وارد شده‌است که وزارت ارشاد در شکایت هفته گذشته خود به دادگاه اساسنامه سال 83 ما را ضمیمه پرونده کرده‌است که از نگاه ایشان قانونی و دارای مهر ارشاد است. توحیدی ادامه داد: در اساسنامه سال 83 هم قید موافقت شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد.
 
توحیدی گفت: ارشاد بر اساس همین ایراد اساسنامه فعلی را غیرقانونی می‌داند و در اداره ثبت شرکت‌ها درخواست ابطال آن را مطرح کرده‌است.
 
وی تأکید کرد: با تمام این‌ها ما تابع قانون هستیم و حتی اگر حکم دادگاه به زیان ما صادر شود به طور کامل به آن تمکین خواهیم کرد.
 
محمدمهدی عسگرپور در این نشست از شکایت خانه سینما از وزارت ارشاد به دیوان عدالت اداری هم خبر داد و گفت: مسئولان هر دو قوه در جریان این شکایت هستند.
توحیدی: بر اساسنامه فعلی اصرار داریم
فرهاد توحیدی با اشاره به پیشنهاد یکی ازا هالی سینما مبنی‌بر استعفای هیإت مدیره فعلی برای رفع مشکلات گفت: ما عنوان کردیم که کاملا آمادگی استعفا را داریم اما باید مجمع عمومی برای انتخاب هیات مدیره جدید بر اساس اساسنامه فعلی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتی مدیرعامل خانه سینما محمدمهدی عسگرپور به همراه فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره و اعضا صبح امروز با حضور خبرنگاران در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما گفت: خیلی متاسفیم که امروز بابت این موضوع کنار هم جمع شدیم در صورتی که در شرایط فعلی کشور ما نیاز به آرامش دارد. سینما در آستانه جشنواره فجر است و نیازمند همین آرامش است و باید همه حواس‌ها به توجه جشنواره فجر باشد.

وی افزود: باز هم متاسفیم به خاطر التهاب‌آفرینی‌ها و ناچاریم امروز به پاره‌ای از ابهامات که درباره خانه سینما مطرح شده توضیح دهیم. همانطور که در جریان هستیم دبیر جشنواره مدتی پیش به دیدار اعضای صنوف سینمایی آمدند و تمامی اصناف از ایشان استقبال کردند. با دلگرمی با یکدیگر صحبت کردیم و تا امروز نیز رابطه ما با ایشان خوب است. مطمئن باشید هر جا اصناف با صداقت روبرو شوند پاسخ آنها آغوش باز است.

توحیدی در ادامه با اشاره به صحبت‌های چند نفر از اعضای هیات مدیره خانه سینما  عنوان کرد: برخی از دوستان می‌گویند پنج نفر در هیات مدیره خانه سینما هستند که نمی‌خواهند اوضاع خوب شود و اگر این افراد نباشند اوضاع درست می‌شود. همین افراد می‌گویند در اساس‌نامه خانه سینما دست برده شده‌است. در صورتیکه همه ما می‌دانیم نظام اصناف سینمایی از پایین به بالا است.

وی ادامه داد: مطمئن باشید با این نظامی که بر اصناف حاکم است چهار یا پنج نفر در هیات مدیره خود به خود نمی‌آیند تا اداره امور را به دست بگیرند و بعد حتی مدیرعامل انتخاب کنند. شورای مرکزی حاصل مجامع عمومی که از دل این شورای مرکزی نمایندگان اصناف انتخاب می‌شود و پس از آن هیئت مدیره و با جلسه آنها مدیرعامل انتخاب می‌شود.

توحیدی تاکید کرد: هر وقت اصناف احساس کنند که نماینده‌آنها در هیئت مدیره لایق نیستند می‌توانند آنها را تغییر دهند. حضور بازرس و یا در جلسات مجمع عمومی فوق‌العاده ما مدام در معرض نقد و دیده‌بانی صنوف هستیم. آخرین مجمع عمومی خانه سینما همین ماه تشکیل شد و یک بار دیگر در آن مکان گزارش عملکرد و مالی تصویب شد. مطمئن باشید کسی این دوستان در اصناف را مجبور نکرده که کنار هیئت مدیره بایستند.

وی افزود: آحاد صنوف تعارفی با کسی ندارند بعضی از دوستان می‌گویند اینها به قدرت چسبیده‌اند چند شب پیش یکی از اعضای شورایعالی سینما به دیدار هیات مدیره آمد و پیشنهاد مصالحه داد ما نیز عنوان کردیم آماده هر نوع گفتگویی هستیم. از ایشان خواستیم پیشنهادی برای شرایط فعلی ارائه کنند. وی معتقد بود باید هیات مدیره فعلی خانه سینما استعفا دهد.

رئیس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: ما در ارتباط با پیشنهاد ایشان عنوان کردیم که کاملا آمادگی استعفا را داریم اما باید مجمع عمومی برای انتخاب هیات مدیره جدید بر اساس اساسنامه فعلی تشکیل شود. ایشان استقبال کردند و تاکید داشتند که قطعا موضوع حل می‌شود و تفاهمنامه به امضا می‌رسد.

توحیدی با اشاره به شکایت وزارت ارشاد از خانه سینما گفت: ما دوستان را تشویق کردیم از خانه سینما شکایت کنند چون توصل به قوه مقننه ادعاهای متعددی که می‌توانند فله‌ای اعلام شوند را محدود می‌کنند، آنها این کار را انجام دادند ما نیز آماده دفاع در همین دادگاه هستیم که قرار است روز 21 دی ما برگزار شود.

وی در ارتباط با تغییرات اساسنامه توضیح داد این اساسنامه حاصل تلاش این هیات مدیره و حتی دوره قبلی ما نیست. ما در تغییرات آن کوچکترین نقشی نداشتیم این تغییرات توسط هیاتی که منتخب اصناف در دوره دهم بودند انجام گرفته و حتی به ثبت رسیده است. استدلال ما این است که این موسسه که مراحل قانونی پشت سر گذاشته است نمی‌تواند منحل شود و این انحلال فقط با حکم قضایی صورت می‌گیرد. یک اداره فرعی در یکی از طبقات ارشاد نمی‌تواند دستور انحلال صادر کند.

توحیدی افزود: ما در دادگاه آماده هستیم یک‌بار برای همیشه این موضوع حل شود. یک سوء‌تفاهم صورت گرفته است. تغییراتی که اساسنامه که در سال 87 انجام شده است عبارتند از: حذف تصویب اساسنامه در فرهنگ عمومی و حذف ناظر مالی ارشاد در گذشته چک های خانه سینما دو امضا داشت یکی توسط خانه سینما و دیگری توسط ارشاد صورت می‌گرفت اگر قرار بود از خانه سینما منابع دیگر مالی را جذب کنند و آنها پولی را به حساب خانه سینما می‌ریختند باید برای برداشت از همین منبع به ارشاد می‌رفتند و التماس می کردند تا آنها پای این چک و حساب‌های مالی را امضا کنند.

وی عنوان کرد: قانون اساسی یک کشور هم در معرض نقد است و یک زمانی ممکن است اصلاح شود. تغییرات اساسنامه همین دو بند است که عنوان کردم. اما در صدر اساسنامه خانه سینما عنوان شده موسسه‌ای مستقل و غیردولتی. این چه موسسه غیردولتی مستقلی است که شخصی باید خارج از موسسه پای چک‌های آن را امضا کند؟

رئیس هیات مدیره خانه سینما در ادامه توضیح داد: روند کار ما مشخص است و ما مدام درباره آن اطلاع رسانی می کنیم آنها در کار ما به شکل های مختلف در طی این سالهای اخیر از قبیل حصر اقتصادی، دادن نامه‌های مختلف قصد اختلال ایجاد کردن داشتند پرده آخر برگزاری دادگاه بود که ما هم موافقت کردیم تا یک بار این اختلاف عقیده در اساسنامه خانه سینما در مرجع قضایی بررسی شود.

توحیدی تاکید کرد: ما مقید به هر عمل قانونی هستیم حتی اگر به زیان ما باشد ما قانون را تمکین می کنیم. دادخواست ارشاد بر این اساس است که اساسنامه سال 87 باید غیر قانونی اعلام شود ثبت شرکت‌ها، ابطال خانه سینما اعلام کند و خانه سینما به اساسنامه قانونی برگردد. جالب است اساسنامه قانونی با مهر ارشاد همان اساسنامه سال 83 خانه سینماست. مصوبه سال 83 مصوبه شورای فرهنگ عمومی را ندارند.

وی افزود: اصلاح اساسنامه فعلی از معاونت سینمایی مطرح شد و ما نیز آن را پذیرفته ایم. جالب است آنچه در معاونت سینمایی قانونی بوده حالا در دوره دیگر غیرقانونی است. ما کاملا آماده هستیم تا به دادگاه برویم. چرا قبل از اجرای قانون یک اداره کوچک در ارشاد حکم دستور انحلال را نوشته اند و آن را به خانه سینما فرستاده اند. باور کنید با این فشارها نمی توان اصناف را زیر یک پرچم جمع کرد با بخشنامه نمی شود ذهن ها را تسخیر کرد. می شود خانه سینما را فتح کرد آیا در این زمین سوخته اصناف حضور پیدا می کنند؟

توحیدی ادامه داد: آیا ما به اصناف گفتیم به جلسه معاونت سینمایی نروند؟ اداره کردن یک موسسه با دست خالی در یک سال و نیم اخیر کار راحتی نبود. ما با حامی مالی این کار را انجام دادیم ولی آنها از هر طرف به این حامی مالی ما فشار آوردند تا شخص توبه کار شود. باز هم تاکید می‌کنم ما به قانون تمکین می‌کنیم ولی در مقابل هر بی‌قانونی محکم می‌ایستیم.

وی با اشاره به جلسه امروز اصناف عنوان کرد: امروز اصناف در خانه سینما دور هم جمع می‌شوند و نظرات خود را مطرح می‌کنند از روز گذشته سیل تلفن‌ها و مصاحبه‌ها شروع شده‌است و نظرات بزرگان نیز مشخص است ما طالب آرامش در فضای سینمایی کشور هستیم کار ما تنظیم روابط در فضای کار و حرفه است. خانه سینما محلی برای موضع‌گیری سیاسی نیست. اینکه می‌گویند اعضایی از ریش‌سفیدها بیایند و اموال اصناف خانه سینما را در دست بگیرند ما این کار را انجام نمی‌دهیم. اصناف هیات مدیره‌ای را می پذیرد که از دل مجمع عمومی آمده باشد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره حذف شرط التزام اعضای هیات مدیره به قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: تمام اعضایی که در صنوف وارد می شوند ملزم به امضای این بند هستند و از آنجا که اعضای هیات مدیره نیز از صنوف برگزیده می شوند همه ما ملزم به  رعایت این موضوع هستیم حتی اگر در اساسنامه نباشد.

عسگرپور: تابع قانونیم
مدیرعامل خانه سینما ضمن تشریح جزئی مشکلات بود آمده در میان معاونت سینمایی و خانه سینما بر پایبندی به قانون تأکید و تصریح کرد: ما با وکلای زیادی درباره موضوع خانه سینما صحبت کردیم مطمئن باشید ما خودمان را قانونی می دانیم و تابع قانونیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در نشست مطبوعاتی در خصوص مشکلات اخیر، گفت: بخش عمده‌ای از رفتارهایی که امروز با آن مواجهیم حاصل اطلاعات اشتباهی است که مطرح می‌شود. یک نفر که عقل کل است و سابقه صنفی نیز داشته اطلاعاتی به طور اشتباه به مسئولان می‌رساند. این نگاه خوشبینانه به موضوع است.

وی افزود: اما نگاه بدبینانه این است که ما در ایام نزدیکی به جشنواره فجر هستیم چرا باید چنین بی‌تدبیری در این زمان صورت گیرد؟ من درباره انتخابات مجلس صحبت نمی‌کنم خود آنها این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر به این هم فکر کنیم اوضاع بدتر است در فضایی که کشورمان نیاز به آرامش دارد چرا باید چنین اتفاق‌هایی بیفتد؟

عسگرپور ادامه داد: من در قدیم نگران شأن مسئولان دولتی بودم اما حالا اینگونه فکر نمی‌کنم چون با اتفاقات پیش آمده احساس می‌کنم حتما لیاقتشان این است. اینکه مطرح می‌شود صنف‌ها باید در درون دولت باشند قطعا یک پروژه شکست خورده است. اساسنامه خانه سینما که در سال 66 تصویب شده در آن عنوان شده که مجمع عمومی باید با آحاد سینما برگزار شود در صورتیکه در آن موقع 15 نفر در خانه سینما بوده است اما ما حالا بیش از 5 هزار نفر عضو داریم چطور می‌شود مجمع عمومی با این تعداد برگزار شود این بیشتر شبیه یک انیمیشن است.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز با 20 سال پیش متفاوت است این موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنیم. همانطور که می‌دانید ما چند موضوع را در خانه سینما پیگیری می کنیم شاید بخشی از همین دعواها به خاطر پیگیری این موضوعات است.

مدیرعامل خانه سینما این موضوعات را چنین برشمرد: استقرار نظام صنفی در مدیریت فرهنگی، در این بخش ما از مجلس گله‌مندیم برنامه توسعه را تصویب می‌کند اما پیگیری نمی‌کند که آیا آنها اجرا شده‌است یا خیر؟ دولت موظف بوده در پایان برنامه چهارم توسعه کارهایی را انجام دهد در صورتیکه این برنامه تمام شده و برنامه پنجم هم در حال حاضر آغاز شده است اما هیچ گزارشی به مردم ارائه نشده است.

وی افزود: دومین موضوع تاسیس صندوق بیمه بیکاری و موضوع بعدی تصویب طرح امنیت شغلی است. آنها می‌خواهند صنف‌هایی را تشکیل دهند که از آنها درباره این مسائل سئوال نکنند. ما آمادگی حضور در دادگاه را داریم و قطعا به قانون تمکین می‌کنیم. نمی‌دانم این تصمیمات عجولانه، حرف‌های ضد و نقیض که از مسئولان در ارشاد می‌شنویم چرا باید قبل از برگزاری دادگاه قانونی مطرح شود.

وی تاکید کرد: برخورد ریاکارانه نکنید بهتر است روشن صحبت کنید؛ ما به قانون امیدواریم و موضوع را پیگیری می‌کنیم. رئیس دو قوه در جریان موضوعات پیش آمده هستند و ما از کمک آنها استفاده می‌کنیم. همانطور که عنوان کردم ما 3 یا 4 موضوع داریم که در حال پیگیری آن هستیم حال می‌خواهند اسم آن را بگذارند همراهی با بی‌بی‌سی یا هر چیز دیگر! اگر آنها تضمین می‌کنند این موضوعات را پیگیری می‌کنند ما اصراری به ماندن نداریم.

عسگرپور با اشاره به صحبت‌های اخیر فرج‌الله سلحشور در ارتباط با جشنواره فیلم فجر گفت: چطور است که آقای سلحشور می‌تواند بگوید شرکت در جشنواره فیلم فجر یک بلاهت است و حضور فیلم من مانند بردن قرآن به کاباره است! این دهن کجی به نظام نیست؟ قطعا تاریخ قضاوت می‌کند.

مدیرعامل خانه سینما در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: ما با وکلای زیادی درباره موضوع خانه سینما صحبت کردیم مطمئن باشید ما خودمان را قانونی می دانیم و این موضوع را در دادگاه پیگیری می‌کنیم.

فرهاد توحیدی در ادامه توضیح داد: مدام این روزها درباره این چند نفر در هیئت مدیره صحبت می‌کنند. بهتر است آنها را امروز که در جمع ما هستند برای شما معرفی کنم. محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سیما، سید مهدی خادم بازرس، حسین موئینی، ابراهیم مختاری، امیر اثباتی، مریلا زارعی، دکتر محمد سریر، سیروس الوند، تورج منصوری و من از اعضای خانه سینما هستیم.

محمدمهدی عسگرپور در ارتباط با تشکیل هیئت مدیره موزه سینما که ممکن است یکی از مشکلات مسئولان با خانه سینما باشد عنوان کرد: جلسه‌ای برای تشکیل هیئت مدیره موزه سینما برگزار شد. ابتدا مایل نبودم در آن جلسه حضور داشته باشم اما به آنجا رفتم و معاون سینمایی نیز که از هیئت امنا بودند در این جلسه حضور داشتند ایشان عنوان کردند که در جریان موضوع این جلسه نیست و بهتر است تلفنی هیئت مدیره را انتخاب کنیم. من تاکید کردم انتخاب هیئت مدیره موضوع مهمی است و نمی‌شود تلفنی آن را دنبال کرد و همانطور که می‌دانید تا همین امروز هیئت مدیره قبلی در جایگاه خود مانده است.

وی افزود: مشکل خانه سینما و اختلال در کار آن با قطع بودجه شروع شد. در ابتد اصلا بحث اساسنامه مطرح نبود. اگر خاطرات باشد هیئت مدیره فعلی خانه سینما جلسه‌ای با معاونت سینمایی برگزار کردند و من به عنوان ناظر در آنجا حضور داشتم. شمقدری در آن جلسه عنوان کرد که 3 روز پیش متوجه شده که اساسنامه ما مشکل دارد در صورتیکه برخی دیگر از دوستانشان امروز می گویند که ایشان از مدتها قبل درگیر اساسنامه بوده است.

وی درباره دیدار با رحیم مشایی نیز عنوان کرد: من نمی‌دانم چه وضعیتی است که ما با یک بخشی از دولت صحبت می‌کنیم ولی درباره همین صحبت‌ها باید به بخش دیگر جواب دهیم. قوه مجریه در این کشور وجود دارد که ما نیز با آنها بیشترین تماس را داریم اقتصاد هنر هم در این کشور دولتی تعریف شده است. گلوگاه در تولید و اکران هم در حوزه دولت است داستان جلسه ما نیز که مدتی بعد روشن شد اما موضوع کمک های ما در مجلس پیگیری می شود مطمئنم چیزی دست آنها را نگرفته است تعدادی از بزرگان سینما در جلسه با مشایی حضور داشتند و نظرات خود را شفاف عنوان کردند. نباید اینچنین موضوعات که شفاف بیان می شود برای افراد دیگر برخورنده باشد.

توحیدی در ارتباط با جلسات کمیته مشترک با معاونت سینمایی گفت: این جلسه با حضور من، ابراهیم مختاری و موئینی از طرف خانه سینما و از طرف معاونت سینمایی با حضور خانیان، رجبی فروتن و رسولیان برگزار شد. چندین جلسه برگزار شد اما موضوعات پیش نمی رفت. به طور نمونه درباره حضور نمایندگان خانه سینما و پروانه ساخت در این جلسات صحبت می‌کردیم اما وقتی این کمیته به ارشاد بر می گشت دیگر این موضوع را پیگیری نمی‌کردند. ما جلسات را ترک نکردیم درست است بی نتیجه بود اما خود دوستان به بهانه نبودن عضو هاجلسات را تشکیل ندادند.

عسگرپور درباره مهلت 48 ساعته که در حکمی روز گذشته مطرح شده و در خروجی یک خبرگزاری قرار گرفت گفت: تنها نامه مکتوب که بیانگر موضوع دعوا باشد همین نامه ای است که دیروز منتشر شد. در صورتیکه وزیر ارشاد گفته است که چندین بار به ما تذکر داده اند من نمی دانم کی و کجا؟ چون ایشان را از ابتدای حضورشان در ارشاد تا کنون ندیده ام.

وی افزود: من امروز به عنوان مدیر عامل خانه سینما اگر حکم انحلال یک صنف را مطرح کنم قطعا خنده دار است زیرا آنها هیئت مدیره دارند و خودشان می توانند درباره وضعیت موجود تصمیم بگیرند. قطعا در ارتباط با تمام این اتفاقات یک اساسنامه قانونی وجود دارد. این نامه وجاهت قانونی ندارد و بر اساس رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری 556 سال 88 باطل کردن و انحلال با حکم قوه مجریه امکانپذیر نیست ما همچنان منتظر دادگاه هستیم.

وی درباره بحث تحریم جشنواره فجر توسط صنوف خانه سینما عنوان کرد: جشنواره فجر جایگاهی نیست که ما آن را نادیده بگیریم این رویداد حاصل تلاش‌های تمام دست اندرکاران سینماست و همانطور که می‌دانید این جشنواره در ایام خوبی برگزار می‌شود که ما از آن خاطراتی به یاد داریم. در این موضوع بحث تحریم مطرح نبوده و این خلاف فعالیت‌های صنفی است.

عسگرپور ادامه داد: معاونت سینمایی به ثبت شرکت‌ها نامه داده و آنها در جواب عنوان کرده‌اند که ثبت خانه سینما قانونی بوده و حتی تغییر اساسنامه نیز تایید شده‌است. معاونت سینمایی کاملا در جریان این موضوع است. باور کنید بخش عمده دعواها برای پوشاندن کارنامه است یک بار باید همه دعواها را کنار بگذاریم همه ما یک دور نمایی را حس می‌کنیم من پیش از این عنوان کردم که امسال به گونه‌ ای پیش می‌رود که قطعا یک دعوایی راه می‌افتد.

وی تاکید کرد: بهتر است به جای پرداختن به این موضوعات درباره تهاجم فرهنگی فکر کنیم. واقعیت این است که باید برویم به سمت خانه‌ها و ببینیم که ماهواره چه کاری انجام می‌دهد. چه هجمه ای از مردم روزانه از آن استفاده می‌کند. برنامه‌های ماهواره بنیان خانواده‌های ما را نشانه گرفته است. با این وضعیت درست است که چنین دعواهایی را راه بیندازیم.

فرهاد توحیدی در ادامه درباره سازمان سینمایی گفت: اگر سازمان سینمایی قرار است به عنوان یک دورنما تصویر شود باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که لایحه آن باید به مجلس رود و تصویب شود. هر وقت چارچوب سازمان سینمایی اعلام شد اصناف درباره آن صحبت می‌کنند.

وی در ارتباط با استعفای هیئت مدیره فعلی خانه سینما عنوان کرد: استعفا به این معناست که اگر همه سازوکارهای قانونی رعایت شود آگاهی در خانه سینما به درجه‌ای رسیده که فرقی نمی‌کند چه افرادی در هیئت مدیره باشد ما به نمایندگی ازدوستانمان اینجا هستیم هر جمع 7 نفره‌ای که همین نکات عسگرپور را مطرح کنند ما با آنها موافقیم. یکی از برکات این ماجرا بالا رفتن آگاهی صنفی بود. هیئت مدیره بعدی نیز بیانگر وجدان عمومی است فرقی نمی‌کند که چه کسانی در آن باشند.

توحیدی ادامه داد همانطور که آقای عسگرپور عنوان کردند ما تصور می‌کنیم که در کشورمان قانون رعایت می‌شود. اما باید برخی دوستان بدانند که به هزینه‌های این اقدام پی ببرند. ما زور بازو نداریم سلاحمان متانتمان است. وکیل خانه سینما امروز به دیوان عدالت اداری رفته و دنبال ابطال دستور است ما قطعا به ظرفیت نظام امیدوار هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد