قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

میرکریمی:عسگرپور بارها از آبروی خود برای دفاع از سینما مایه گذاشت

میرکریمی: عسگرپور بارها از آبروی خود برای دفاع از سینما مایه گذاشت

مدیرعامل سابق خانه سینما تاکید کرد باید از خانه سینما به عنوان یکی از دستاوردهای فرهنگی نظام حفاظت کرد

سیدرضا میرکریمی کارگردان فیلم سینمایی «یه حبه قند» با انتقاد از فضای رسانه‌ای کشور گفت: «مدتی بی‌رحمانه به خانه سینما تاخته شد در صورتی که خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی مدنی موفق و قدیمی در سینمای ما باید مورد حمایت قرار بگیرد.»
 
او در ادامه بیان کرد: «عسگرپور هنرمندی مومن، صادق و انقلابی است. او در طول چند سال گذشته که مدیرعامل خانه سینما بود به شدت مظلوم واقع شد و بارها از آبرو و اعتبار خود برای دفاع از آبروی سینمای ایران مایه گذاشت و با اینکه بارها قصد داشت استعفا کند و خانه سینما را ترک کند، هر بار با اصرار سینماگران منافع شخصی خود را به خاطر منافع جمعی نادیده گرفت.»
 
او خاطرنشان کرد: «متاسفم در فضایی قرار داریم که هر شخصی، اگر حرفی بزند، سیاسی تلقی می‌شود در صورتیکه اینگونه نیست. یک تلاش صنفی در دفاع از منافع جمعی لزوما رنگ و بوی سیاسی ندارد.»
 
این نویسنده و کارگردان تاکید کرد خانه سینما می‌تواند نباشد و تعطیل شود؛ ولی این نه تنها چیزی به افتخارات حوزه فرهنگی کشور ما اضافه نمی‌کند، بلکه با نبود این نهاد صنفی مشکلات بسیاری گریبان مسئولین فرهنگی را می‌گیرد.
 
میرکریمی افزود: «خانه سینما در واقع یک حلقه پیونددهنده اهالی سینما و نظام مدیریتی است. اگر جایی تند حرف می‌زند و از منافع این اعضا دفاع می‌کند در واقع باید برای مسئولان یک هشدار باشد که حرف‌های تندتری هم بوده که خانه سینما این مواضع را تعدیل کرده است.»
 
او در پایان تاکید کرد: «اداره تشکل صنفی فراگیری چون خانه سینما با سلایق و گرایش‌های فکری متنوع به صورت بخش‌نامه‌ای و تک‌سلیقگی امکان‌پذیر نیست و می‌فهمم درک این موضوع برای سیستم غالبا دولتی ما دشوار است. سعی کنیم از این نهاد مدنی به عنوان یکی از دستاوردهای فرهنگی نظام حفاظت کنیم، حتی اگر کاستی‌هایی در آن دیده می شود.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد