قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

مصاحبه اختصاصی سردبیر حقیقت با دکتر حسین کنعانی مقدم

سید احمد خمینی به روایت دکتر حسین کنعانی مقدم


دکتر کنعانی مقدم عضو شورای عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   در اوایل دفاع مقدس بود.

دکتر کنعانی مقدم در زمان انقلاب مراودت خوبی با حضرت امام و حاج سید احمد آقای خمینی داشت.

او مهمترین دغدغه حاج سید احمد آقارا انحراف نسل اینده از خط امام می دانست


سید احمد خمینی به روایت دکتر حسین کنعانی مقدم


دکتر کنعانی مقدم عضو شورای عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   در اوایل دفاع مقدس بود.

دکتر کنعانی مقدم در زمان انقلاب مراودت خوبی با حضرت امام و حاج سید احمد آقای خمینی داشت.

او مهمترین دغدغه حاج سید احمد آقارا انحراف نسل اینده از خط امام می دانست

حاج سید احمد اقا در چند بعد نقش داشت یکی اینکه همه احزاب و گروه ها تلاش می کردند ارتباط خود را با حاج سید احمد اقا حفظ کنند سید احمد اقا هم صادقانه و خالصانه این ارتباط را برقرار میکرد و پیام های آنها را به امام می داد .

در آن موقع که بحث تشکیل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مطرح شد خود ما یکی از گروه هایی بودیم که به هر حال بررسی بودیم در ورود به این صحنه خود ما به این نتیجه رسیدیم که با وجود حضرت امام و تشکیل جمهوری اسلامی ، تشکیلات گروهی و حزبی که در حال تشکیل شدن بود دیگر ضرورت ندارد و همه باید به انقلاب کمک کنیم

من خودم با ایشان(حاج سید احمد آقا) مسئله را مطرح کردم که ایا ما وارد این مسئله شویم یا نه ایشان نظرش این بود که دیگه دوره این جور مباحث گذشته است و باید اون نهاد هایی که انقلاب درست کرده را تقویت کنیم خوب خیلی از دوستان آمدند به سپاه یک تیم هم با اقای بهزاد نبوی رفتند دولت را در اختیار گرفتند .

تمام مسائل پشت صحنه را حاج احمد اقا تنظیم می کرد

رجوی خیلی اصرار داشت از طریق حاج احمد اقا با امام ملاقات کند اون موقع اقای محسن رضایی مسئول اطلاعات سپاه بود و در دیداری که با امام داشت به ایشان گفت : به هر حال امدن مسعود رجوی و دیدار با شما ممکن است که از این دیدار سوء استفاده بکند و مشروعیت خودش را بالا ببرد امام گفت اشکالی نداره اگر از من بخواهند مشروعیت بگیرند خوب من بعدا میتونم این مشروعیت را از آنها بگیرم امام در این مسئله خیلی باز برخورد کرده بود ولی در عین حال هوشیاری این مسائل را حاج احمد اقا بخوبی تحلیل منتقل می کرد . خبرهای سنگین و درد اور را حاج احمد اقا به امام می گفت و امام با اینکه دلش پر از اندوه و ماتم بود به دوستان ارامش می داد.

حزب هم وقتی تشکیل شد که بنا بر این بود که محوریتش محوریت روحانیت باشد یادم میاد در دوره اول مجلس بود که حزب میخواست افراد را شناسایی کند تا به عنوان حزب وارد مجلس شوند من ملاقاتی با جلال الدین فارسی و دکترغفوری فرد داشتم من همیشه ایرادم این بود که اگر در کشور تک حزبی اتفاق افتد تکلیف جمهوریت چه می شود .

یکی از دلایلی که امام با انحلال  حزب جمهوری اسلامی موافقت کرد خطری بود که شاید حاکمیت با تک حزبی کردن کشور را به حالت دیکتاتوری در اورد .

حاج سید احمد آقا یه خصلت خاصی داشت اول اینکه میگفت بزرگترین قد رت این است که من بتوانم به امام کمک کنم . سید احمد اقا همیشه امام را به چشم مرید و مرادی نگاه میکرد نه اینکه پدر و فرزندی و همه چیزش را در امام خلاصه میکرد وامام تمام امید و آرزویش میباشد و به حقیقت تبعیت از ولایت فقیه را خارج از عالم پدری و فرزند محقق کرد .

نکته دوم اینکه خود حضرت امام هم مخالف وارد شدن سید احمد به قدرت بود چون اون تفکری که وجود داشت که شاه و ولیعهد در زمان پهلوی وجود داره در ذهن مردم  ممکن است مسئله رهبری جمهوری اسلامی ایجاد ابحام کند .

و امام با این حرکت نشان داد که هرکس که رهبر است دلیلی ندارد که فرزندش جانشین او شود .

حاج احمد آقا بعد از رحلت امام نشان داد که پیرو ولایت فقیه است

حاج احمد اقا خصلت دیگری که داشت این بود که در بیت حضرت امام را به روی گروه های مختلف سیاسی باز بود و همه این احساس را میکردند که می توانند با حضرت امام ارتباط داشته باشند.

حاج احمد آقا اولا دست راست حضرت امام بود چشم و گوش حضرت امام بود مورد اعتماد ترین فرد نزد امام بود .

بعد از انقلاب اتفاقات عجیبی افتاد که فشار سنگینی بر حاج احمد آقا وارد میکرد

خیلی ها به حاج احمد آقا فشار وارد کردند . واین یادگار گران بهای امام از میان ما رفت.

جمله اخر

اساسی ترین دغدغه های یادگار امام صیانت از رسالت بیت امام در حفظ و حراست از اندیشه های امام و نظارت بر اجرای وصیت نامه سیاسی و الهی حضرت امام بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد