قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی

رئیس قوه قضاییه در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی:
تشکل‌های دانشجویی تحت تاثیر هیچ نوع جریان و طیف افراطی قرار نگیرند


دستگاه قضایی در حال حاضر پیگیر پرونده‌های مهمی در زمینه مفاسد اقتصادی است و حتی برخی پرونده‌های راکد را نیز به جریان انداخته است اما مطابق قانون حق ندارد تا قطعی شدن رای راجع به آن اطلاع رسانی کند؛ چرا که قوه قضاییه باید کار قضایی و در چارچوب قانون انجام دهد نه کار تبلیغاتی.


 

ایلنا:رییس قوه قضاییه تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی همواره با صداقت، متانت، منطبق با دانسته‌های متقن پیگیر خواسته‌های خود باشند و خدای ناکرده ناخواسته تحت تاثیر هیچ نوع جریان و طیف افراطی قرار نگیرند. 
 به گزارش ایلنا ، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی گفت: بسیاری از جریانات، رخدادها و حوادث در کشور با تعامل و هماهنگی و همدلی سران قوای سه گانه و براساس مصلحت‌های کلی نظام مدیریت می‌شود.

وی جنبش دانشجویی کشور را به درک این موضوع فراخواند که در رسیدگی‌های قضایی به پرونده‌ها، در عین رعایت عدالت و قانون باید مصلحت و اعتبار روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز مد نظر قرار داد.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: جنبش دانشجویی و دانشجویان بسیجی ضمن حفظ آرمان‌خواهی خود همواره مصلحت‌های نظام مقدس اسلامی را نیز در نظر گیرند و در بیانیه‌ها، تحلیل‌ها، اظهار نظرها و پیگیری‌های خیرخواهانه خود ضمن پرسشگری از قوه قضاییه، دولت، مجلس و سایر ارکان نظام همواره متانت علمی، تقوا و عدالت و انصاف را رعایت کنند تا بدین‌وسیله مایه دلگرمی مسوولان نظام باشند.

وی افزود: به خوبی با فضای کار علمی و دانشگاهی آشنا هستم. صداقت و صفای باطن از ارزش‌هایی است که همواره باید مورد توجه باشد؛ چه در فعالیت‌های علمی و چه در فعالیت‌های سیاسی و خداوند متعال از مجاهدان در این راه دستگیری خواهد کرد: الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های دانشجویی مومن و معتقد به نظام باید همواره با حفظ شان و منزلت مدیران خدوم کشور در تمام ارکان و با لحاظ قانون، خواسته‌های خود را مطالبه کنند و دستگاه قضایی نیز همواره خود را موظف می‌داند که از خواسته‌های شرعی و منطبق با قانون دانشجویان حمایت کند.

به گفته رئیس دستگاه قضا برخورد قوه قضاییه با فتنه بعد از انتخابات و گردانندگان آن قاطع بوده است و حجم زیادی از توان و نیروی قضات خدوم و مسوولان عالی قوه مصروف مدیریت قانونی و صحیح این ماجرا شده است.

وی ادامه داد: توقع از قشر فهیم و روشن ضمیر دانشجویی این است که محدودیت‌های قانونی دستگاه قضا را درک کنند و سطح توقعات در چارچوب ضوابط و قوانین باشد.

آملی لاریجانی حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌ها، جلوگیری از اشاعه تهمت‌ها و بستن راه‌های سوء‌استفاده از صفای باطن جوانان و دانشجویان را از ویژگی‌های لازم در فعالیت‌های دانشجویان و مطالبات آنان برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم تشکل‌های دانشجویی همواره با صداقت، متانت، منطبق با دانسته‌های متقن پیگیر خواسته‌های خود باشند و خدای ناکرده ناخواسته تحت تاثیر هیچ نوع جریان و طیف افراطی قرار نگیرند.

رییس قوه قضاییه دغدغه دانشجویان درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و رسیدگی‌های قاطع به پرونده‌ها را کاملا به‌جا و دغدغه خود و تمام مسوولان قضایی دانست و گفت: دانشجویان عزیز مطمئن باشند که قوه قضاییه تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نخواهد گرفت و در این راه امیدواریم که دانشجویان نیز قوه قضاییه را کمک کنند که بتواند در مسیر قانونی خود محکم و قاطعانه قدم بردارد.

آملی لاریجانی تاکید کرد: دستگاه قضایی در حال حاضر پیگیر پرونده‌های مهمی در زمینه مفاسد اقتصادی است و حتی برخی پرونده‌های راکد را نیز به جریان انداخته است اما مطابق قانون حق ندارد تا قطعی شدن رای راجع به آن اطلاع رسانی کند؛ چرا که قوه قضاییه باید کار قضایی و در چارچوب قانون انجام دهد نه کار تبلیغاتی.

در این دیدار که بیش از 2 ساعت طول کشید دانشجویان نقطه نظرات خود را درباره مسائل سیاسی، مفاسد اقتصادی، ارتباط قوه قضاییه با مردم و سایر مسوولان مطرح کردند که رییس قوه‌ قضاییه نیز به آنان پاسخ داد. 

http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=118491

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد