قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

قلم

سیاسی/اجتماعی/فرهنگی

نباید از طرح تجمیع انتخابات بهره‌برداری جناحی و سیاسی شود

باهنر تاکید کرد:

نباید از طرح تجمیع انتخابات بهره‌برداری جناحی و سیاسی شود


انتظار داریم موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها از کشمکش‌های بین قوا خارج و کارشناسان و دست‌اندرکاران اجرایی به جای پرداختن به مباحث غیرفنی به برنامه‌ریزی‌ مناسب برای اجرای صحیح آن بپردازند.


 

ایلنا: دبیر‌کل چامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: طرح تجمیع مربوط به زمان فعلی نیست و نباید این موضوع در بهره‌برداری جناحی و سیاسی شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر پس از نشست واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: تهدید هسته‌‌ای رییس‌جمهور آمریکا با هدف ارعاب ملت ایران انجام شده است، ولی مردم ایران در سی سال اخیر نشان داده‌اند از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند و تهدیدات اخیر نیز تنها وحدت ملت ما را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: بحمدالله امروز بسیار قدرتمندتر و سازمان‌ یافته‌تر از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و دشمن به مراتب ضعیف‌تر از آن زمان است و انقلاب اسلامی توانسته است بحران‌های مختلف مانند هشت سال جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

نائب‌رئیس مجلس افزود: امروز داشتن سلاح هسته‌ای در معادلات بین‌المللی قدرت محسوب نمی‌شود؛ چراکه زمان استفاده از این سلاح‌ها گذشته است و مهمترین مولفه قدرت تاثیرگذاری در افکار عمومی ملت‌هاست که جمهوری اسلامی ایران دارای چنین قدرتی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: امروز ملت‌های مختلف حامی جمهوری اسلامی ایران هستند و آمریکا که کشورهای عراق و افغانستان را اشغال کرده است در باتلاق این دو کشور دست و پا می‌زند.

باهنر همچنین مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تجمیع انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری انتخابات‌ها و رجوع به افکار عمومی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است، ولی این‌که تقریبا همه ساله در کشور انتخابات برگزار شود علاوه بر هزینه‌های مادی جامعه را دچار تنش می‌کند.

وی گفت: طرح تجمیع مربوط به زمان فعلی نیست و نباید این موضوع در بهره‌برداری جناحی و سیاسی شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: موضوع تجمیع انتخابات اگر به قانون تبدیل شود دارای منافع و برکات مادی و معنوی مانند کاهش هزینه‌ها و کاهش تنش‌های انتخاباتی خواهد بود.


وی افزود: معمولا چند ماه قبل و چند ماه بعد از هر انتخابات جامعه دچار تنش انتخاباتی می‌شود که این امر باعث اختلال در روند خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و کاهش بهره‌وری می‌گردد.

باهنر در ادامه به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها یک ضرورت انکار‌ناپذیر است که خواست دولت‌های قبلی بوده است و اکنون بهترین زمان برای عملیاتی کردن آن می‌باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ادامه روند موجود باعث هدررفت منابع کشور می‌شود و طبعا قابل تداوم نخواهد بود و با هدفمند کردن یارانه‌ها الگوی مصرف در جامعه اصلاح و باعث می‌شد از منابع و ثروت‌های خدادادی کشور نسل فعلی به صورت منطقی استفاده کند و نسل‌های آینده نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

باهنر افزود: انتظار داریم موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها از کشمکش‌های بین قوا خارج و کارشناسان و دست‌اندرکاران اجرایی به جای پرداختن به مباحث غیرفنی به برنامه‌ریزی‌ مناسب برای اجرای صحیح آن بپردازند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین با اشاره به مسائل اجتماعی اظهار داشت: اکنون برخی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بدحجابی در جامعه بروز پیدا کرده است که امیدواریم با آسیب‌شناسی و ارائه راهکار مناسب دیگر شاهد اینگونه ناهنجاری‌های جامعه نباشیم.

نائب‌رئیس مجلس در ادامه با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل ارتش رژیم طاغوتی به ارتش مکتبی و مردمی است که این نیروهای فداکار نقش بی‌بدیل خود را در دفاع از مرزهای کشور در هشت سال دفاع مقدس نشان داد.

دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکوین توان متخصصان داخلی به مدرن‌ترین جنگ‌افزارها منحصر شده‌اند و این امر باعث شده است دشمنان ما حتی فکر تجاوز به ایران اسلامی را در ذهن خود نپرورانند.

باهنر یادآور شد: قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران نه تنها باعث رفع تهدیدات از کشور، بلکه موجب ثبات امنیت منطقه شده است.

وی افزود: امروز حقیقتا ارتش در خدمت منافع ملی و حافظ کیان و امنیت کشور و مردم است و ملت شریف و انقلابی ایران به داشتن چنین ارتشی مباهات و افتخار می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران به برکت پشتیبانی و حمایت ملت ایران و داشتن نیروهای مسلح قدرتمند مقتدرانه از حقوق هسته‌ای خود دفاع می‌کند و برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به یک عزم ملی در ایران تبدیل شده است.

نائب‌رئیس مجلس همچنین با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: امروز فرهنگ فاطمی و زینبی در زنان ما تاثیر خود را گذاشته و بانوان ایرانی به جایگاه حقیقی خود دست یافته‌اند.

باهنر تصریح کرد: پرستاران به عنوان زحمتکش‌ترین قشر جامعه تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه دارند و نقش جامعه پرستاری در دوران دفاع مقدس و مداوای مجروحین جنگی هرگز فراموش نخواهد شد.
http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=117527
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد